Управління – це поєднання державних та громадських важелів впливу на стан освіти. Сучасна система освіти характеризується переходом від державної до державно-громадської форми управління. Система управління не повинна приймати важливих рішень без консультацій з громадою і бути менш залежною від посадових осіб. Вона має забезпечити відкритість та прозорість в освітній галузі й успішний інституційний розвиток.
Порядок управління гімназією
Управління гімназією будується на основі принципів демократії, гласності і відвертості. Поєднання цих принципів забезпечується чітким розділенням компетенції і повноважень між директором і представниками адміністрації, педагогічною радою і Радою гімназії. Управління здійснюється через реалізацію управлінських (технологічних) функцій, до яких відносяться: планування, організація, координація, контроль, регулювання (корекція), облік та аналіз.
Найвищим органом самоврядування є конференція.
Конференція
обирає Раду гімназії, її голову і визначає термін їх повноважень;
затверджує основні напрямки розвитку гімназії;
розглядає питання навчально-виховної, методичної та фінансової діяльності гімназії;
заслуховує звіт директора і голови Ради гімназії;
приймає рішення про стимулювання праці адміністрації та педагогічних працівників.
Конференція скликається не рідше одного разу на рік за участю: працівників гімназії, учнів 8-11 класів, батьків, представників громадськості. Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Термін їх повноважень становить 2 роки.
Рада гімназії
організовує виконання рішень конференції;
вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу;
здійснює контроль за виконанням статуту;
розглядає план роботи гімназії;
разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини навчального плану, враховуючи можливості, потреби учнів;
організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи гімназії;
вносить пропозиції щодо морального та матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу.
Педагогічна рада
Зміст діяльності педагогічної ради передбачає:
формування напрямків і завдань розвитку гімназії;
визначення змісту освіти, виховання, розвитку учнів, форм і методів організації навчально-виховного процесу;
організацію роботи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчих здібностей, розповсюдження передового педагогічного досвіду, досягнень науки;
вирішення педагогічних проблем, які пов'язані з удосконаленням навчально-виховного процесу, його аналіз і контроль;
розробку системи педагогічного впливу, спрямованого на методичне забезпечення всіх перспектив розвитку гімназії.
Немає коментарів:
Дописати коментар